Brev:
Min søn vil stadig ikke spise - 8 mdr.
29. oktober 2007
Alder:
8 mdr.
Min søn vil stadig ikke spise - 8 mdr.
Kære Helen,
Endnu engang tak for en super brevkasse! Jeg skriver til dig, fordi jeg stadig har problemer med at få min nu snart otte mdr. gamle søn til at spise andet end min brystmælk, og jeg begynder at blive lidt bekymret, da han jo om 4 mdr. skal starte i institution.
Han vil som regel gerne smage et par skefulde af det forskellige jeg laver, men så heller ikke mere. Han lukker derefter munden og ryster på hovedet, og så er det slut. Jeg ammer stadig rigtig meget om natten og vi har forsøgt os med at jeg ligger på sofaen, mens min mand tager over og tilbyder vand, men han græder så hjerteskærende og længe, at jeg simpelthen ikke kan være med til det.
Det er som om, at når han vågner om natten, så er han en meget lille baby, altså mere baby end om dagen. Det er lidt svært at forklare, men han er sådan helt utrøstelig og kan kun trøstes med et bryst. Sutten vil han slet heller ikke ha længere. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt han er gammel nok til at forstå de forskellige ting, og hvordan jeg griber både det med den manglende spisning og den megen natteamning an.
I snit ammer jeg ca. 10 gange om natten. Det er sikkert noget af det samme jeg har spurgt om tidligere, men nu hvor han er blevet ældre, og han stadig ikke viser mere interesse for mad, begynder jeg at bekymre mig for, om der er noget jeg gør helt forkert. Jeg gransker hele tiden mit hoved, for at finde nye løsninger, men kan ikke rigtig komme op med nogen.
Jeg er så småt begyndt at tilbyde ham andet end mos og grød, men han får ret nemt ting galt i halsen, eks. bondebrød, - selv de mindste bitte stykker går det ikke så godt med.
Venlig Hilsen
Mette og Anton :)